Coca-Cola muda embalagem para ação sustentável

A Coca-Cola resolveu neste final de ano, por em prática uma estratégia diferente de Natal e acaba de tomar uma iniciativa sustentável para proteger os mascotes que adotou desde 1922, os famosos ursos polares, ameaçados pelo derretimento das calotas polares. Então a marca propõe uma ação para reverter esta situação. Ao invés da sua tradicional linha de natal, normalmente vermelha com o Papai Noel e seu trenó cheio de refrigerantes, a empresa lançou nos EUA e Canadá latas brancas com ilustrações dos ursos brancos, com um design bem minimalista. Cada lata ainda vem com um código, que possibilita o consumidor a doação de US$ 1,00 por unidade comprada, sendo que já houve uma doação de 2 milhões para a WWF (World Wild Life).
The Coca-Cola decided to end this year, a different strategy in place for Christmas and has just taken a sustainable approach to protect pets who adopted since 1922, the famous polar bears threatened by melting ice caps. So the brand offers an action to reverse this situation. Instead of its traditional line of home, usually red with Santa Claus and his sleigh full of soft drinks, the company launched in the U.S. and Canada white cans with pictures of polar bears, with a very minimalist design. Each tin also comes with a code, which allows consumers to donate $ 1.00 per unit purchased, and there have been a 2 million donation to the WWF (World Wild Life).
This entry was published on November 24, 2011 at 1:25 am and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s