TV Cultura de cara nova .

Vocês já viram o resultado do trabalho de redesign de logotipo e reposicionamento de marca da TV Cultura e para complementar mudanças na programação e visando conquistar uma audiência maior e mais variada, a marca passou por um processo de rebranding, encabeçado pela AlmapBBDO e estúdio Vector Zero.O resultado é muito interessante, e com certeza muito mais funcional, moderno e sofisticado do que o trabalho em vigor anterioremente. O novo slogan é “Uma TV diferente” e a linguagem visual foi baseada nas fases do dia (manhã, tarde e noite). Ou seja, o logo vai mudando, assim como as vinhetas, ao longo da programação, de maneira que a comunicação visual segue padrões de cores e texturas que cada horário do dia transmite, ilustrando sutilmente a passagem do tempo.
Have you seen the result of work redesign of logo and brand repositioning of Culture and TV to complement changes in programming and audience in order to gain a greater and more varied, the brand went through a rebranding process, spearheaded by the Zero Vector AlmapBBDO and studio . the result is very interesting, and certainly more functional, modern and sophisticated than the work force earlier. The new slogan is “A different TV” and the visual language was based on times of day (morning, afternoon and evening). That is, the logo is changing, as are the vignettes along the schedule, so that the visual communication follows patterns of colors and textures that each time of day passes, subtly illustrating the passage of time.

This entry was published on July 18, 2011 at 4:09 pm and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s