Moda,a ilustração e Pop Art

Nenhum movimento artístico causou maior impacto do que a Arte Pop, isso em todos os âmbitos, sendo assim, podemos dizer que no fim da década de 70 e toda década de 80, tanto nos Estados Unidos como no Brasil, de uma forma geral, houve um tendencionamento, ou melhor, um direcionamento de vários segmentos para esse lado criativo.Na ilustração, os símbolos, texturas, patterns, objetos, quadrinhos, tipografias e a transformação do real em hiper-real, deram uma nova identidade a arte e popularizaram-na. Na moda, o poliéster, o látex e outros produtos com cores intensas, brilhantes e vibrantes foram os mais usados, dando irreverência a uma moda de décadas morta e sem graça.Com o grande crescimento do movimento, do desejo de consumo e o aumento do consumo pela arte, conceituadas empresas— com uma grande visão de mercado — juntaram a ilustração (Pop Art) aos seus produtos e marcas, como por exemplo as famosas Sopas Campbell,e não só ela, mais muitas outras empresas da época. Mas isso não parou no tempo, hoje , empresas estão repetindo esta mesma dobradinha — já que deu tão certo no passado— chamando ilustradores para fazerem telas e artes para sua marca ou ,até mesmo, assinar suas campanhas, criar estampas e vitrines , deixando de lado aquela linha publicitária quadrada e antiquada da década de 90.
No art movement caused more impact than Pop Art, that in all areas, so we can say that in the late 70’s and 80’s across both the U.S. and Brazil, in general, there was tendencionamento one, or rather a targeting various segments to this side criativo.Na illustration, symbols, textures, patterns, objects, cartoons, typography and the transformation of the real hyper-real, given a new identity and popular art in-. In fashion, polyester, latex and other products with vivid colors, bright and vibrant were the most used, giving an irreverent fashion decades graça.Com dead and the great growth of the movement, the desire for consumption and increased consumption art, reputable companies with a great view of the market – have joined the illustration (Pop) for their products and brands, such as the famous Campbell’s Soup, and not just her, plus many other companies of the time. But that does not stop in time, today, companies are repeating the same tripe – as was so successful in the past, calling screens and illustrators to make gear for your brand or even sign their campaigns, create prints and shop windows, leaving side that line advertising and old-fashioned square-90s.

.

This entry was published on April 7, 2011 at 7:46 pm and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s